Deklaracja dostępności
Gmina Radzymin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej radzymin.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
1. Strona internetowa Gminy Radzymin jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• Część cytatów nie jest poprawnie określona w kodzie HTML.
• Występują powtarzające się treści/wartości powodujące efekt jąkania się czytnika ekranu.
• Część informacyjnych elementów graficznych nie posiada tekstu alternatywnego.
• Występują nieużywane elementy HTML.
• Nie wszystkie dokumenty do pobrania są dostępne cyfrowo.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronach internetowych można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Strony internetowe zostały zaprojektowane tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z nich swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Marlena Kondratczyk - Koordynator ds. dostępności — email: dostepnosc@radzymin.pl lub telefonicznie 22 66 76 842 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:
- Adres: pl. T. Kościuszki 2, 05-250 Radzymin,
- E-mail: .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta i Gminy Radzymin dąży do zapewnienia dostępności architektonicznej wszystkim mieszkańcom, niezależnie od ich potrzeb i możliwości.
Urząd Miasta i Gminy Radzymin mieści się w trzech budynkach:
Budynek A - Plac Tadeusza Kościuszki 2
Budynek B - ul. Konstytucji 3-go Maja 19
Budynek C - ul. Komunalna 2
Budynek A - Plac Tadeusza Kościuszki 2
Siedziba Urzędu mieści się w trzykondygnacyjnym budynku.
Wejście do budynku
- Główne wejście znajduje się od strony Placu Tadeusza Kościuszki.
- Do wejścia prowadzą dwa schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnościami.
- Drzwi są automatyczne i przesuwne. Za nimi znajduje się wiatrołap oraz drugie automatyczne drzwi, prowadzące do holu głównego.
Przestrzeń wewnętrzna
- Na parterze budynku zastosowano ścieżkę prowadzącą z polami uwagi (wypukłe elementy ułatwiające orientację osobom niewidomym) do planu tyflograficznego.
- Sala Obsługi znajduje się po prawej stronie od wejścia i zawiera Biuro Obsługi Interesanta, Kasę, stanowiska do spraw: działalności gospodarczej i windykacji.
- System kolejkowy znajduje się po prawej stronie w holu.
- Na ścianie naprzeciwko wejścia umieszczona jest elektroniczna tablica informująca o kolejności obsługi, a poniżej znajduje się plan tyflograficzny przedstawiający układ pomieszczeń na parterze.
- W holu po lewej stronie od wejścia znajduje się opłatomat.
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Tabliczki informacyjne z oznaczeniami pomieszczeń i stanowisk – wykonane w druku kontrastowym z oznaczeniami w alfabecie Braille’a.
- Toaleta – znajduje się po lewej stronie od wejścia, jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami i wyposażona w instalację przyzywową oraz przewijak dla dzieci.
- Po lewej stronie od wejścia głównego znajduje się cichy pokój umożliwiający indywidualną obsługę interesanta.
- Pętle indukcyjne – zainstalowane przy obniżonej ladzie Sali Obsługi oraz w cichym pokoju (wydzielonym pomieszczeniu do komfortowej obsługi indywidualnej osób z ograniczoną mobilnością).
- Przed budynkiem wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
- Tłumacz migowy online – dostępny po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby w Biurze Obsługi Interesanta (tel. 22 66 76 861). Zalecamy wcześniejszy kontakt w celu ustalenia dogodnego terminu.
- Zapewniamy, że w przypadku spotkania z Burmistrzem Radzymina lub Przewodniczącym Rady Miejskiej, miejsce i organizacja spotkania będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Ograniczenia w dostępności
- Brak windy – dostęp do pierwszego i drugiego piętra jest niemożliwy dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Budynek B – ul. Konstytucji 3-go Maja 19
Siedziba Urzędu mieści się w trzykondygnacyjnym zabytkowym budynku, wejście główne znajduje się od ul. Konstytucji 3-go Maja.
Wejście do budynku
- Główne wejście prowadzi przez siedem schodów, brak podjazdu, schodołazu lub windy.
- Drzwi otwierane ręcznie.
- Przed schodami do wejścia głównego znajduje się wideodomofon.
Przestrzeń wewnętrzna
- Budynek jest trzykondygnacyjny i zabytkowy, co dodatkowo utrudnia wprowadzenie zmian architektonicznych.
- Brak stałego punktu obsługi klienta – pracownicy obsługują interesantów w dowolnym biurze, do którego zgłosi się osoba.
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Przed budynkiem wyznaczone jest jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
- Tłumacz migowy online – dostępny po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby w Biurze Obsługi Interesanta w budynku A (tel. 22 66 76 861). Zalecamy wcześniejszy kontakt w celu ustalenia dogodnego terminu.
- Zapewniamy, że w przypadku spotkania z Zastępcą Burmistrza Radzymina, miejsce i organizacja spotkania będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Ograniczenia w dostępności
- Brak windy i innych urządzeń wspomagających komunikację między piętrami.
- Toalety nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
- Brak pętli indukcyjnych dla osób niedosłyszących.
- Brak oznaczeń dla osób słabowidzących lub niewidomych, takich jak napisy Braille’a czy kontrastowe oznaczenia.
Budynek C – ul. Komunalna 2
Siedziba Urzędu mieści się w trzykondygnacyjnym budynku na I piętrze, wejście główne znajduje się od ul. Komunalnej. W budynku na parterze swoją siedzibę ma Zakład Gospodarki Komunalnej w Radzyminie Sp. z o.o. a na II piętrze Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Wejście do budynku
- Główne wejście znajduje się na poziomie ulicy.
- Drzwi otwierane ręcznie, brak pasów kontrastowych.
Przestrzeń wewnętrzna
- Budynek posiada windę umożliwiającą dostęp na wyższe kondygnacje.
- Na parterze znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażona w system alarmowy.
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami
- Przed budynkiem wyznaczone są trzy miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
- Tłumacz migowy online – dostępny po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby w Biurze Obsługi Interesanta w budynku A (tel. 22 66 76 861). Zalecamy wcześniejszy kontakt w celu ustalenia dogodnego terminu.
Ograniczenia w dostępności
- Toalety na wyższych piętrach nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
- Drzwi do biur na pierwszym piętrze mają wąskie przejścia i progi.
- Brak oznaczeń dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Brak pętli indukcyjnych.
Zasady wejścia z psem asystującym
Zasady wejścia do Urzędu Miasta i Gminy Radzymin budynek A w towarzystwie psa asystującego.
Wchodząc do budynku A Urzędu Miasta i Gminy Radzymin z psem asystującym zgłoś jego obecność w Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku.
Podczas Twojej wizyty będzie Ci towarzyszył wyznaczony pracownik Urzędu.
Musisz posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Pies asystujący musi być wyposażony w uprząż. Na uprzęży w widocznym miejscu musi być umieszczony napis „pies asystujący”.
Nie musisz prowadzić psa asystującego na smyczy ani zakładać mu kagańca.
Pamiętaj, że jako właściciel odpowiadasz za swojego psa i ponosisz pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na terenie Urzędu.
Dla własnego komfortu możesz uprzedzić nas telefonicznie lub mailowo o swojej wizycie. Wtedy będziemy mogli się do niej lepiej przygotować.
Tel.: 22 667 67 67
e-mail: sekretariat@umig.radzymin.pl
Zasady wejścia do Urzędu Miasta i Gminy Radzymin budynek B w towarzystwie psa asystującego.
Wchodząc do budynku B Urzędu Miasta i Gminy Radzymin z psem asystującym zgłoś jego obecność na parterze budynku.
Podczas Twojej wizyty będzie Ci towarzyszył wyznaczony pracownik Urzędu.
Musisz posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Pies asystujący musi być wyposażony w uprząż. Na uprzęży w widocznym miejscu musi być umieszczony napis „pies asystujący”.
Nie musisz prowadzić psa asystującego na smyczy ani zakładać mu kagańca.
Pamiętaj, że jako właściciel odpowiadasz za swojego psa i ponosisz pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na terenie Urzędu.
Dla własnego komfortu możesz uprzedzić nas telefonicznie lub mailowo o swojej wizycie. Wtedy będziemy mogli się do niej lepiej przygotować.
Tel.: 22 667 67 67
e-mail: sekretariat@umig.radzymin.pl
Zasady wejścia do Urzędu Miasta i Gminy Radzymin budynek C w towarzystwie psa asystującego.
Wchodząc do budynku C Urzędu Miasta i Gminy Radzymin z psem asystującym zgłoś jego obecność na parterze budynku.
Podczas Twojej wizyty będzie Ci towarzyszył wyznaczony pracownik Urzędu.
Musisz posiadać certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.
Pies asystujący musi być wyposażony w uprząż. Na uprzęży w widocznym miejscu musi być umieszczony napis „pies asystujący”.
Nie musisz prowadzić psa asystującego na smyczy ani zakładać mu kagańca.
Pamiętaj, że jako właściciel odpowiadasz za swojego psa i ponosisz pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na terenie Urzędu.
Dla własnego komfortu możesz uprzedzić nas telefonicznie lub mailowo o swojej wizycie. Wtedy będziemy mogli się do niej lepiej przygotować.
Tel.: 22 667 67 67
e-mail: sekretariat@umig.radzymin.pl
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością stron internetowych prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Marlena Kondratczyk - Koordynator ds. dostępności. Kontakt: dostepnosc@radzymin.pl, tel. 22 66 76 842. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej w Gminie Radzymin odpowiada Zespół ds. dostępności. Kontakt: dostepnosc@radzymin.pl, tel. 22 66 76 842.
Informacje na temat procedury
Zespół ds. dostępności został powołany przez Burmistrza Radzymina Zarządzeniem nr 0050.81.2023 z dn. 3 lipca 2023 r., Zarządzeniem zmieniającym nr 0050.41.2024 z dnia 28 marca 2024 r. oraz Zarządzeniem zmieniającym nr 0050.117.2024 z dnia 25 września 2024 r. Z poszczególnymi członkami zespołu można skontaktować się pocztą elektroniczną na adres: dostepnosc@radzymin.pl lub telefonicznie:
· Marlena Kondratczyk - Koordynator ds. dostępności, tel. 22 66 76 842,
· Krzysztof Dobrzyniecki - członek zespołu, tel. 22 66 76 710,
· Anna Gzowska - członek zespołu, tel. 22 66 76 803,
· Monika Orłowska - członek zespołu, tel. 22 66 76 837,
· Dariusz Dąsal - członek zespołu, tel. 22 66 76 821,
· Arkadiusz Panasiuk - członek zespołu, tel. 22 66 76 822 ,
· Agata Kucucha - członek zespołu, tel. 22 66 76 850,
· Piotr Mystkowski - członek zespołu, tel. 22 66 76 886,
· Anna Kurek - członek zespołu, tel. 22 66 76 895.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.