Program pomocy finansowej dla Uchodźców z Ukrainy UNHCR Poland

  • Począwszy od marca, UNHCR oferuje krótkoterminową pomoc materialną dla osób przybyłych z Ukrainy w celu wsparcia ich integracji w Polsce

  • Program nie jest powiązany z innymi programami wsparcia istniejącymi w Polsce, w tym z rejestracją numeru PESEL

  • UNHCR nie prowadzi rejestracji uchodźców oraz nie nadaje statusu uchodźcy. Program ma jedynie na celu wsparcie humanitarne.

 Ile wynosi wartość oferowanej pomocy finansowej?

  • Miesięcznie, uprawnieni odbiorcy otrzymają 710 złotych na 1 osobę + 610 złotych na kolejną osobę w rodzinie (limit osób wynosi 4)

  • Pomoc finansowa jest udzielana raz w miesiącu, przez okres minimum 3 miesięcy

Kto kwalifikuje się do programu?  

  • Ty i twoja rodzina kwalifikujecie się do programu jeżeli opuściliście Ukrainę i przybyliście do Polski w dniu 24 lutego 2022 lub później. Wystarczy, że jeden członek rodziny przekroczył granicę 24 lutego lub później

  • Dzieciom powinien towarzyszyć wyznaczony opiekun/opiekun prawny

 W jaki sposób mogę się zarejestrować?  

  • Obecnie wizyty umawiane są z wyprzedzeniem przez SMS

  • Szczegóły dotyczące umówienia wizyty będą podane wkrótce: prosimy odwiedzać help.unhcr.org/Poland gdzie znajdą Państwo najbardziej aktualne informacje

  • Punkty rejestracji są obecnie otwierane na terenie Warszawy. Planowane jest otwarcie punktów w innych miastach

Gdzie znajdują się centra rejestracji gotówki UNHCR? Kiedy są otwarte?

  • Obecnie w Warszawie działa jedno Centrum Przyjęć Gotówkowych: Kamionkowska 11, 03-805 Warszawa. Otwarte od niedzieli do piątku w godzinach 8:00-16:00. jest zamknięty w sobotę.

  • Musisz umówić się na wizytę przed przyjazdem do centrum.

  • Wkrótce otworzą się kolejne Centra w innych miastach w Polsce.

Co powinienem przynieść na spotkanie rekrutacyjne?

  • Należy zabrać ze sobą paszport, dowód osobisty lub inny dokument, który może potwierdzić Twoją tożsamość

  • Należy również zabrać ze sobą każdy dokument potwierdzający datę wjazdu do Polski

  • Wszystkie osoby dorosłe w rodzinie muszą posiadać polski numer telefonu komórkowego. Nie możesz dzielić numerów telefonów między różnymi osobami dorosłymi lub rodzinami

Jak Otrzymać Pomoc Finansową UNHCR?

  • Otrzymaj informację o umówionej wizycie w punkcie rejestracji prowadzonym przez UNHCR. Informacje jak umówić wizytę będą pojawiały się na help.unhcr.org/Poland

  • Zarejestruj się do programu pomocy finansowej podając informacje i składając odciski palców. Pomoże to ochronić twoje dane i uniknąć oszustw. Dane użyte będą tylko w celu otrzymania pomocy finansowej. UNHCR nie rejestruje cię jako uchodźcy

  • Natychmiast po rejestracji: unikalne hasło będzie umieszczone na dowodzie twojej rejestracji.  Nie pokazuj nikomu swojego hasła!

  • Minimum jeden dzień po zarejestrowaniu: otrzymasz SMS z unikatowym numerem BLIK i informacją o kwocie pomocy. Jeżeli zarejestrujesz się w piątek, otrzymasz SMS najwcześniej w poniedziałek

  • W ciągu 7 dni: wypłać pieniądze z większości bankomatów w Polsce (Santander Bank, PKO BP, Millenium, BNP Paribas, mBank, ING, SGB, Euronet, Planet Cash). Możesz użyć kodu BLIK tylko raz w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Musisz wypłacić całą kwotę

  • Po upływie 1 miesiąca: Otrzymasz SMS z nowym kodem BLIK. Umożliwi Ci to kolejną wypłatę takiej samej kwoty pieniędzy. Użyj nowego kodu BLIK i swojego pierwotnego hasła. Otrzymasz nowy kod BLIK każdego kolejnego miesiąca, minimum przez 3 miesiące.

  • Jeżeli zmienisz telefon, zgubisz swoje hasło lub kod BLIKwróć do centrum rejestracyjnego UNHCR

INFORMACJA W JĘZYKU UKRAIŃSKIM 

Інформація українською мовою

W przypadku problemów technicznych z bankomatem lub kodem BLIK, zadzwoń: 61 856 52 66  (9:00  – 17:00)

Jak uzyskać pomoc? 


UNHCR2.png UNHCR1.jpeg

 

Na skróty

Przewiń do góry