Sprawy urzędowe – co, gdzie i jak

Wzory wniosków oraz szczegółowe instrukcje dotyczące załatwiania różnych spraw urzędowych – dostępne są pod poniższym odnośnikiem:

https://bip.radzymin.pl/sprawy-do-zalatwienia/74


-------

BIURO OBSŁUGI INTERESANTA

W Urzędzie Miasta i Gminy Radzymin działa Biuro Obsługi Interesanta – stworzone z myślą o wygodzie mieszkańców i sprawnej obsłudze spraw urzędowych.

  • Nowoczesna przestrzeń przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami
  • Kolejkomat - intuicyjny i łatwy w obsłudze, usprawniający proces obsługi
  • Poczekalnia – z miejscami siedzącymi oraz stolikami umożliwiającymi wypełnienie dokumentów 
  • Dostępność pracowników wielu referatów w jednym miejscu
  • Pokój przyjęć - przyjazny także dla osób ze szczególnymi potrzebami, wyposażony w pętlę indukcyjną
  • Toaleta z przewijakiem, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami
  • Opłatomat usytuowany w poczekalni

W Biurze Obsługi Interesanta czekają na Państwa pracownicy poszczególnych referatów zajmujących się sprawami:

  • Windykacji
  • Podatków i opłat lokalnych
  • Ochrony środowiska
  • Utrzymania dróg
  • Planów miejscowych i geodezji
  • Działalności gospodarczej

Funkcjonuje również KASA oraz obsługa kancelaryjna Urzędu Miasta i Gminy Radzymin.

PRACA KASY
wtorek, środa, czwartek w godzinach: 8:00 -14:30
w tym przerwa techniczna: od 12:15 do 13:15

Biuro Obsługi Interesanta  jest czynne w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy Radzymin.

 

Numer Stanowiska           Stanowisko                                         Numer telefonu         
1 KASA 22 66-76 865
2 Windykacja 22 66-76 707
3 Podatki i opłaty lokalne                22 66-76 811
4

Ochrona środowiska   +Czyste Powietrze

22 66-76 719
5 Utrzymanie dróg 22 66-76 887
6 Plany miejscowe i geodezja   22 66-76 817
7 Działalność gospodarcza         22 66-76 708
8 Biuro Obsługi Interesanta

22 66-76 861        22 66-76 714

 

 

 

W jakiej sprawie możesz udać się do Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy Radzymin?

     Kasa

   -  możliwość opłacenia podatków, opłaty za odpady, opłat skarbowych oraz wszelkich innych należności wobec       Gminy

      Windykacja

  - sprawdzenie zaległości, stanu rozrachunków, wysłanych upomnień i wezwań do zapłaty (podatki, opłata za   gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz inne należności wobec Gminy)

   - udzielanie informacji o stanie postępowania egzekucyjnego

       Podatki i opłaty lokalne

  - pomoc w wypełnieniu bądź sprawdzenie wypełnionych informacji i deklaracji podatkowych (dot. podatku od     nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych)

    - przyjmowanie wniosków, faktur i zaświadczeń dot. zwrotu części podatku akcyzowego

  - udzielanie informacji o dokonanym wymiarze podatku, możliwych ulgach i zwolnieniach w spłacie zobowiązań   podatkowych

      Ochrona środowiska

  - udzielanie informacji związanych z odławianiem bezdomnych zwierząt z terenu gminy, oraz spraw   dotyczących chipowania, kastracji i sterylizacji

  - udzielanie informacji dot. procedur związanych z zezwoleniem lub zgłoszeniem zamiaru usunięcia drzew i krzewów

  - zgłaszanie nielegalnych wysypisk

  - pomoc w wypełnieniu bądź sprawdzeniu wniosków objętych zakresem stanowiska

  W ramach stanowiska działa również Punkt „Czyste Powietrze"

    Utrzymanie dróg

  - przyjmowanie zgłoszeń dotyczących m.in. oświetlenia ulicznego, sygnalizacji świetlnej, dziur w drodze,   uszkodzonych znaków drogowych

  - udzielanie podstawowych informacji o trwających i planowanych inwestycjach drogowych

  - pomoc w wypełnieniu bądź sprawdzeniu wniosków objętych zakresem stanowisk

     Plany miejscowe i geodezja

   - udzielanie informacji z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz uchwały krajobrazowej 

   - wydawanie wypisów i wyrysów z mpzp i studium, zaświadczeń zgodności zamierzonego sposobu użytkowania   obiektu budowlanego lub jego części z ustaleniami obowiązującego mpzp, zaświadczeń dotyczących obszaru   zdegradowanego i obszaru rewitalizacji

  - udzielanie informacji o toczących się procedurach planistycznych

  - udzielanie informacji w zakresie geodezji i gospodarki nieruchomościami dotyczących m.in. dzierżawy,   rozgraniczania nieruchomości, podziałów nieruchomości

  - wydawanie zaświadczeń o numerze porządkowym nieruchomości

  - pomoc w wypełnieniu bądź sprawdzeniu wniosków objętych zakresem stanowiska

     Działalność gospodarcza

  - przyjmowanie i rejestracja wniosków o wpis do CEIDG

  - udzielanie pomocy i informacji w zakresie PKD

  - udzielanie wszelkich informacji i prowadzenie spraw dotyczących zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i   licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką

  - potwierdzanie i przedłużanie ważności profilu zaufanego ePUAP

     Biuro Obsługi Interesanta

  - obsługa kancelaryjna Urzędu

  - udzielanie informacji o wnioskach, procedurach obowiązujących w Urzędzie

  - udzielanie informacji o komórkach merytorycznych Urzędu właściwych do załatwienia danej sprawy

  - potwierdzanie i przedłużanie ważności profilu zaufanego ePUAP

 

Mamy nadzieję, że przestrzeń, którą dla Państwa przygotowaliśmy spełni Państwa oczekiwania i wpłynie na komfort warunków obsługi interesantów.

Na skróty

Przewiń do góry